Kedves Látogatók! A napokban észlelt lassulás javítása érdekében fejlesztésekbe kezdtük. Bízunk benne, hogy rövid idő alatt sikerül befejezni és visszatér a megszokott működés. Kérjük türelmeteket az átmeneti időszakra. Köszönjük!

Skapi Anni: Ki tudja?

Ki tudja?

Mi lehet a baj? Remeg a testem,
Aprókat és gyorsan ver a szívem.
Dobbanását szinte nem is érzem,
Csak azt, hogy oly nehéz a légzésem.
Minden idegszálam majd szétroppan,
Füleimben a vér sűrűn dobban.
Mint a fagyott kötél, megfeszülnek,
Testemben az erek majd széttörnek.

Millió darabra szétszakadnak,
Karjaim feszülve rángatóznak.
Hányingerem van, és úgy szédülök,
A fejem fáj, talán megőrülök?
Lehunyom szemem, dörzsölöm arcom,
Lehet, most vívom legnagyobb harcom?
Elhagy az erőm, remeg a lábam,
A veríték kiver, vizes a hátam.
.
Mi történt velem? No, persze, nem ettem!
Leesett a cukrom, megint mit tettem?
Bekapom gyorsan a kockacukrom,
Lefekszek az ágyra és elalszom.
Hirtelen jön rám és megvisel nagyon,
Mert nem vigyázok, ez az én nagy bajom.
Sok butaságot követtem el eddig,
És még mennyit fogok, ki tudja, meddig?

2009. október 5.

Skapi Anni
801
Skapi Anni - 2009. október 23. 06:52:25

Drága, Kedves Keni!

Miért vagy Te ilyen jó mindenkihez? Honnan szeded azt a rengeteg energiát, hogy mindenkire odatudsz figyelni és nem felületesen? Hálásan köszönöm, hogy ilyen részletesen tájékoztattál a cukorbetegségről, tudom, mennyire igaz minden, amit elmondtál. Rendszeresen mérem a cukromat, úgy 7 körül szokott lenni, hol egy kicsit több, max. 7,8, de általában 6. Megfigyeltem, akkor esik le, ha nagyobb fizikai megterhelést végzek. Nálam is van kockacukor, meg csoki. Nagyon szeretem a csokit és ha leesik a cukrom, úgy bezabálok belőle. De most meg ne haragudj rám!
Tanácsaidat még egyszer köszönöm és nagy segítséget jelentenek számomra, valóban komolyabban fogom venni a dolgokat.

Sok szeretettel ölellek: Anni

298
keni - 2009. október 21. 10:52:57

Kedves Anni !]


- Öt éve a vérmérgezésem óta én is inzulinos cukorbeteg vagyok. Kétféle inzulint adagolok, nappal rövid hatástartalmút, éjjelre hosszút...

- Én sem vettem komolyan ezt a betegséget, de rá kellett jönnöm, hogy későbbi szövődményeivel csak többet ártok.

- Szabályaim vannak azóta, amit következetesen betartok.

- Napi ötszöri étkezés, más más adagokban,
- A szénhidrátmennyiség bevitelének figyelése,
- Állandó időpontban jön az injekció... max. fél óra eltéréssel és utána csak szigorú 15 perc elteltével lehet enni, egyébbként semmit sem ér az egész.... !!!

- Ha megyek valahova egész napra - viszem a 'tollat' !
- Mindig van nálam folyadék, és szőlőcukor...
- és akkor még nem mondtam el mindent, de ezek rendkívül alapvető szabályok...

reggeli, a déli, az esti, és az éjjeli dózisadagokat nem lehet önszántunkból váltogatni, attól függően, hogy most tobbet vagy kevesebbet eszem, csak ritkán, -ünnepi ebédeken, vacsorákon.... de óvatosan..

- Most engedd meg,hogy versedről ne írjak, mert ezeket a leírtakat sokkal fontosabbnak tartottam leírni, mert az a tapasztalatom, hogy a legtöbb cukorbeteg nincs tisztába a veszélyekkel és a betartandó kötelező szabályokkal..
- még az alaovetőekkel sem... az mind rá fog faragni !!!

- Mindezzel nem koioktatni,de segteni szeretnélek, hogy tartani tudd lehetőleg a 7 közelében a vércukor szintedet, és akkor elkerülheted a súlyos következményeket, látás, hallás, érszűkület, kóma, hipó, amputáció ! és ez nem ijesztgetés...
A férfiaknl más is várható és hamar...

- A versben leírt esetek nagyon magyarázóak, tipikusak, ijesztőek és feltétlenül orvosolni is kell, lehetőleg inzlinnak, a tablettákban nem hiszek... kezelhetetlenek és lasúk és követhetetlenek...

Örülnék, annak, ha tanácsaimmmal segyteni tudtam volna !

~~ Szeretettel ! ~~

- keni -

801
Skapi Anni - 2009. október 21. 07:51:06

Drága Icus, Kriszti és Ilona!

Nagyon jól esik, hogy figyeltek reám és aggódtok értem. Ez szinte hihetetlen, hogy teljesen idegen embereket a vers, az irodalom, a kultúra szeretete így össze tud kovácsolni rövid idő alatt, mert ugye tudjátok, hogy én is szeretlek Benneteket és ezt írásainknak köszönhetjük. Magamról csak annyit, hogy elég lassan gyógyulok, de már nem vagyok lázas. A görcsös köhögés azonban megvisel, mert a borda közti izmaim úgy fájnak, hogy majd be pi...ek, de különben jól vagyok. Hálásan köszönök mindent Nektek!

Sok-sok szeretettel: AnniPfft

801
Skapi Anni - 2009. október 21. 07:30:14

Kedves Maya és Tigram!

Köszönöm szépen Nektek, hogy verstanilag és tartalmilag is értékes véleményt alkottatok írásomról. Ez nagyon fontos számomra, mert így jobban megtudom, hogy jó irányba haladok-e. A dicséret mellé egy tapintatos negatívum is belefér. Köszönöm, hogy elolvastátok versemet.

Hálás szeretettel: Anni!

443
dzsenyami - 2009. október 20. 23:18:14

Hát kedves Anni látod Kriszti diabetikus tortát is sütöttSmile... még jó hogy vers ... mert bizony nem játék ez a betegség..
szeretettel
Ilona

524
BogIcu - 2009. október 20. 21:04:09

Drága Annikám!

Bizony vigyázz magadra kérlek!
Persze hogy kell a humor is, de a cukorbetegeknek időre kell enni, mert különben baj lehet.
Remélem, hogy a mostani náthádból már kilábalóban vagy, sokszor vagy eszembe!!!!
Pihenj sokat, gyógyulj: szeretettel: Icus

795
Tigram - 2009. október 20. 19:02:34

Kedves Anni!

A tüneteket tökéletesen leírtad, a férjem 30 éve cukorbeteg.

Mint vers, tökéletes, nagyon jó.
Azért vigyázz magadra.
Szeretettel:
Tigram.

801
Skapi Anni - 2009. október 20. 18:08:17

Kedves Kati és Timóca!

Nagyon jól esik aggódásotok, ezt őszintén be kell ismernem. Szedem rendesen a gyógyszereimet, mérem a vérnyomásomat, cukromat, de azért higgyétek el, nem szabad túl komolyan venni mindent, kell egy kis lazaság, egy kis humor, viccelődés is, mert ha mindent véresen, komolyan venne az ember, abba bele lehetne pusztulni. Vagy nincs igazam? Ki tudja?

Sok szeretettel: Anni

227
kondrakati - 2009. október 20. 09:27:53

Ezt érzékletesen leírtad. Elég baj az, hogy van baj, de szerintem könnyedén átlépsz rajta, különben nem írtad volna le ilyen humoros könnyedséggel.
Gratulálok!

801
Skapi Anni - 2009. október 20. 06:08:23

Kedves Terike!

Köszönöm aggódásodat, hidd el, én is megijedtem, amikor egymás után többször így jártam. Általában magasabb a cukrom és olyan hirtelen leesik, hogy szinte észre sem veszem, csak amikor már baj van. Eddig nem volt ilyen gondom. Köszönöm a tanácsodat, igazad van az órával kapcsolatosan.

Szeretettel: Anni

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.